Henley

Puuh, jag är trött som en, ja inte som en lärka i allafall. Startade dagen med en tripp till utkanten av London. En by/stad som heter Henley-upon-thames. Underbart vacker, men husen precis vid vattnet. Familjen och jag åt tillsammans på ett ställe som heter Zizzi(som tydligen betyder snopp på franska), för att sedan hyra en båt som vi tog en tripp på Themsen med. Allt som allt en trevlig dag. Jag är tusenfaldigt tacksam för att familjen inte kräver att jag ska köra bil här. De som känner mig vet att jag har lite problem med att skilja på höger och vänster, vilket gör det svårt för mig att navigera i Sverige. Här är allt plötsligt tvärtom, vilket gör att jag får stanna och hälsa i luften vid övergångställena för att reda ut åt vilket håll jag ska titta först. Som tur är verkar London ha anpassat sig efter detta och har gjort en version av övergångsställen som jag kallar"Crossing the road-dummies edition". Framför många av övergångställena står det nämligen med stora bokstäver "LOOK LEFT" eller "LOOK RIGHT". Ett problem löst..

Nu är det dags för sängen! Imorgon bär det av mot Frankrike och Le Touquet.


Henley-upon-thames(www.google.se)

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Jenny, vad underbart att du skriver lite, är så nyfiken så att jag kan döööö!!! Du låter ganska sansad ändå tycker jag, inte jättepanik i alla fall. Du är en tuff tjej. Hoppas du får kul i Frankrike. Kram, Annika

2009-08-20 @ 13:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0