LOV? OCH MIKAEL PERSBRANDT

Imorgon inleder vi här i södra Sverige vårt sportlov. Det ska bli riktigt skönt att kunna sova lite längre, men utöver det så har jag inte riktigt lov. Veckan efter lovet, ska en hel massa arbeten vara inlämnade. Förstår inte alls hur jag ska hinna, därför är det första jag ska göra imorgon en planeringslista över alla arbeten och vad som bör prioriteras först. Listan utan inbördesording ser ut ungefär såhär

 - Filosofiarbete(kunskapsfilosofi)
 - Historiaarbete om Asatro och Kult
 - Svenskaanalys
 - Samhällsarbete om konflikten i Gaza med UNRWA
 - Geografiarbete om statsplanering i Kalmar
 - Naturkunskapsarbete om Leukemi

Utöver detta har jag prov i Matte C, Engelska C prov och Naturkunskap B prov. Härligt!

Min 15-åriga lillebror är på en fest ikväll och jag har betett mig riktigt mammigt hela dagen. Jag skjutsade honom till festen förut och satt hela vägen och tjatade "Drick inte för mycket nu" och "Gå inte ut, du kan bli sjuk eller bortrövad." Jag ville helst titta in i lokalen också, men där drog han gränsen. Tydligen är jag inte en så häftig syrra som jag trodde. Man vet ju hur spännande det var med fester i den åldern, men på något sätt glömmer jag det och blir skitskraj att något ska hända honom istället. Det kanske är något med att bli vuxen, att man inte fattar 15 - åringar, det tyckte iallafall inte jag att vuxna gjorde när jag var så gammal.

Förövrigt har jag kollat på Beck - Gamen ikväll. Inte en av de bästa måste jag säga. Men det bästa är ju helt klart Mikael Persbrandt i rollen som Gunvald Larsson. De flesta tycker att jag är sjuk som kan tycka att en man som är så pass mycket äldre än mig är sexig. Men han är verkligen den ultimata mannen. Mumma!

     

Inte mycket mer att tillägga, förutom att jag fortfarande har sjukt ont i kroppen, sedan jag spenderade fredagsnatten i fosterställning på en träsoffa. Detta gjorde jag inte för att det är skönt att ligga i fosterställning, men det var bara på detta sätt jag fick plats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0