VIKINGATIDEN

Sitter just nu i skolan och har precis avklarat ett kapitel om det forna Sverige och Norden. Först när jag hörde vad vi skulle ägna oss åt denna termin i Historia C, blev jag först lite förskräckt. Av alla ämnen jag har arbetat med under mina skolår, så är det framförallt vikingatiden vi har arbetat med. Men vår lärare i Historia C är otroligt bra och han ger oss en annan synvinkel. Det är faktiskt riktigt intressant.

Jag har precis läst klart boken "Freja" av Johanne Hildebrandt för andra gången. Det är en fantastisk bok och det är spännande att fundera över om det kan ha varit så människorna levde runt Mälaren under sen Bronsålder.

Det var allt för mig just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0